POZnań*Kontakt – linia miasta

Zadaniem Horsefield było przygotowanie projektu, który wpisując się w atmosferę Poznania – City of Work and City of Play, miał zbudować i utrwalić wizerunek Miejskiego Call Center, jako narzędzia wspierającego i przyspieszającego załatwienie spraw urzędowych.

POZnań* Kontakt to oficjalne Call Center Miasta Poznania, wspierające Urząd w obsłudze Klienta. Mieszkańcy mogą dzięki niemu załatwić niektóre urzędowe sprawy w szybki i prosty sposób, np. uzyskać niezbędne informacje dot. dokumentów, zarezerwować termin wizyty itp.

Jednym z kluczowych obszarów obsługi POZnań* Kontakt jest przyjmowanie zgłoszeń awarii parkomatów w strefie płatnego parkowania w Poznaniu. Ponadto, na zlecenie jednostek urzędowych, POZnań* Kontakt bada nastroje i opinie mieszkańców przeprowadzając ankiety telefoniczne.

Podstawą do opracowania założeń kampanii było wykorzystanie autorskiej metody, opartej na ko-kreacji – Brand&Go. Podczas spotkań warsztatowych została określona tożsamość marki Numeru Miejskiego, która była podstawą do zbudowania jej spójnego wizerunku, a następnie strategii komunikacji.

Dzięki pracy warsztatowej została wypracowana nazwa, która będzie najlepiej wpisywała się w charakter tej Jednostki Miejskiej, a także odpowiadała potrzebom grupy docelowej:

Nazwa ta będzie wspomagana przez claim: „linia miasta”, który jest publiczną obietnicą charakteru i misji działalności POZnań* Kontakt.

W nawiązaniu do tego powstał systemowy key visual – dłoń trzymająca symboliczną słuchawkę, połączona niebieską linią z ilustracją konturową, odwołującą się do głównych budowli Miasta Poznania.Ponadto, ze względu na obszar działalności, poszerzono go o linię ilustrującą obszar „IVR”, który obsługiwany jest przez Poznań Kontakt.

Tak przygotowany key visual ma charakter uniwersalny, pozwalający dostosować go do danego kontekstu działalności.

Stworzyliśmy tym samym skalowalne narzędzie komunikacji. Jest to rozwiązanie innowacyjne, ponieważ daje możliwość samodzielnego komponowania kontekstowego przekazu.

Opracowanie wizualizacji obejmowało również przygotowanie projektów słowno-muzycznych i scenariuszy filmów reklamowych (wraz ze storyboardami). Poza tym została przygotowana kompletna strategia komunikacji dla zidentyfikowanych grup docelowych, obejmująca: dobór narzędzi komunikacji, opracowanie media planu, a także przygotowanie sposobu mierzenia efektywności tych działań (opracowanych przy współpracy z firmą AT Research).

Podczas Euro 2012 POZnań* Kontakt będzie oficjalną infolinią Miasta.